ประธานนำกล่าวสวดมนต์อะระหัง สัมมาสัมพุทโธ ภะคะวา พุทธัง ภะคะวันตัง อะภิวาเทมิ (กราบ)สวากขาโต ภะคะวะตา ธัมโม ธัมมัง นะมัสสามิ (กราบ)สุปะฏิปันโน ภะคะวะโต สาวะกะสังโฆ สังฆัง นะมามิ (กราบ)ประธานนำกล่าว(นำ) หันทะ มะยัง พุทธัสสะ ภะคะวะโต ปุพพะภาคะนะมะการัง กะโรมะ เส ฯ(รับ) นะโม ตัสสะ ภะคะวะโต อะระหะโต สัมมาสัมพุทธัสสะนะโม ตัสสะ ภะคะวะโต อะระหะโต สัมมาสัมพุทธัสสะนะโม ตัสสะ ภะคะวะโต อะระหะโต สัมมาสัมพุทธัสสะ(นำ) หันทะ มะยัง พุทธาภิถุติง กะโรมะ เส ฯ(รับ) โย โส ตะถาคะโต อะระหัง สัมมาสัมพุทโธ, วิชชาจะระณะ-สัมปันโน สุคะโต โลกะวิทู อะนุตตะโร ปุริสะทัมมะสาระถิ สัตถา-เทวะมะนุสสานัง พุทโธ ภะคะวา, โย อิมัง โลกัง สะเทวะกังสะมาระกัง สะพรัหมะกัง, สัสสะมะณะพราหมะณิง ปะชัง สะเทวะมะ-นุสสัง สะยัง อะภิญญา สัจฉิกัตวา ปะเวเทสิ, โย ธัมมัง เทเสสิอาทิกัลยาณัง มัชเฌกัลยาณัง ปะริโยสานะกัลยาณัง, สาตถังสะพยัญชะนัง เกวะละปะริปุณณัง ปะริสุทธัง พรัหมะจะริยังปะกาเสสิ, ตะมะหัง ภะคะวันตัง อะภิปูชะยามิ ตะมะหัง ภะคะวันตังสิระสา นะมามิ ฯ(กราบ)ประธานนำกล่าว (นำ) หันทะ มะยัง ธัมมาภิถุติง กะโรมะ เส ฯ(รับ) โย โส สวากขาโต ภะคะวะตา ธัมโม, สันทิฏฐิโก อะกาลิโกเอหิปัสสิโก, โอปะนะยิโก ปัจจัตตัง เวทิตัพโพ วิญญูหิ, ตะมะหังธัมมัง อะภิปูชะยามิ ตะมะหัง ธัมมัง สิระสา นะมานิ ฯ(กราบ)(นำ) หันทะ มะยัง สังฆาภิถุติง กะโรมะ เส ฯ(รับ) โย โส สุปะฏิปันโน ภะคะวะโต สาวะกะสังโฆ, อุชุปะฏิปันโนภะคะวะโต สาวะกะสังโฆ, ญายะปะฏิปันโน ภะคะวะโต สาวะกะสังโฆ, สามีจิปะฏิปันโน ภะคะวะโต สาวะกะสังโฆ, ยะทิทัง จัตตาริ ปุริสะยุคานิ อัฏฐะ ปุริสะปุคคะลา, เอสะ ภะคะวะโตสาวะกะสังโฆล อาหุเนยโย ปาหุเนยโย ทักขิเณยโย อัญชะลีกะระณีโย,อะนุตตะรัง ปุญญักเขตตัง โลกัสสะ, ตะมะหัง สังฆัง อะภิปูชะยามิ ตะมะหัง สังฆัง สิระสา นะมามิ ฯ(กราบ)(นั่งพับเพียบ)(นำ) หันทะ มะยัง ระตะนัตตะยัปปะณามะคาถาโย เจวะ สังเวคะ ปะริกิตตะนะ ปาฐัญจะ ภะณามะ เส ฯ(ถ้าจะสวดครึ่งเดียว คือลงแค่ ปะภาวะสิทธิยา ไม่ต่อ อิธะตะถาคะโต ก็นำเพียงครึ่งเดียวว่า หันทะ มะยัง ระตะนัตตะยัปปะณามะ-คาถาโย ภะณามะ เส ฯ)(รับ) พุทโธ สุสุทโธ กะรุณามะหัณณะโวโยจจันตะสุทธัพพะระญาณะโลจะโนโลกัสสะ ปาปูปะกิเลสะฆาตะโกวันทามิ พุทธัง อะหะมาทะเรนะ ตังธัมโม ปะทีโป วิยะ ตัสสะ สัตถุโนโย มัคคะปากามะตะเภทะภินนะโกโลกุตตะโร โย จะ ตะทัตถะทีปะโนวันทามิ ธัมมัง อะหะมาทะเรนะ ตังสังโฆ สุเขตตายะติเขตตะสัญญิโตโย ทิฏฐะสันโต สุคะตานุโพธะโกโลลัปปะหีโน อะริโย สุเมธะโสวันทามิ สังฆัง อะหะมาทะเรนะ ตังอิจเจวะเมกันตะภิปูชะเนยยะกังวัตถุตตะยัง วันทะยะตาภิสังขะตังปุญญัง มะยา ยัง มะมะ สัพพุปัททะวามา โหนตุ เว ตัสสะ ปะภาวะสัทธิยา ฯ(ถ้ามีเวลาพอ ให้สวด สังเวคะปะริกิตตะนะปาฐะ ต่อไปนี้)อิธะ ตะถาคะโต โลเก อุปปันโน อะระหัง สัมมาสัมพุทโธ,ธัมโม จะ เทสิโต นิยยานิโก อุปะสะมิโก ปะรินิพพานิโกสัมโพธะคามี สุคะตัปปะเวทิโต, มะยันตัง ธัมมัง สุตวา เอวังชานามะ, ชาติปิ ทุกขา ชะราปิ ทุกขา, มะระณัมปิ ทุกขัง,โสกะปะริเทวะทุกขะโทมะนัสสุปายาสาปิ ทุกขา, อัปปิเยหิ สัมปะโยโคทุกโข ปิเยหิ วิปปะโยโค ทุกโข ยัมปิจฉัง นะ ละภะติ ตัมปิทุกขัง, สังขิตเตนะ ปัญจุปาทานักขันธา ทุกขา, เสยยะถีทัง,รูปูปาทานักขันโธ, เวทะนูปาทานักขันโธ, สัญญูปาทานักขันโธ,สังขารูปาทานนักขันโธ, วิญญาณูปาทานักขันโธ, เยสัง ปะริญญายะ,ธะระมาโน โส ภะคะวา, เอวัง พะหุลัง สาวะเก วิเนติ, เอวังภาคา จะ ปะนัสสะ ภะคะวะโต สาวะเกสุ อะนุสาสะนี พะหุลาปะวัตตะติ, รูปัง อะนิจจัง, เวทะนา อะนิจจา, สัญญา อะนิจจา,สังขารา อะนิจจา, วิญญาณัง อะนิจจัง, รูปัง อะนัตตา, เวทะนาอะนัตตา, สัญญา อะนัตตา, สังขารา อะนัตตา, วิญญาณัง อะนัตตา,สัพเพ สังขารา อะนิจจา, สัพเพ ธัมมา อะนัตตาติ, เต มะยังโอติณณามะหะ ชาติยา ชะรามะระเณนะ, โสเกหิ ปะริเทเวหิ ทุกเขหิโทมะนัสเสหิ อุปายาเสหิ, ทุกโขติณณา ทุกขะปะเรตา,อัปเปวะนามิมัสสะ เกวะลัสสะ ทุกขักขันธัสสะ อันตะกิริยาปัญญาเยถาติ, จิระปะรินิพุตัมปิ ตัง ภะคะวันตัง อุททิสสะอะระหันตัง สัมมาสัมพุทธัง, สัทธา อะคารัสมา อะนะคาริยังปัพพะชิตา, ตัสมิง ภะคะวะติ พรัหมะจะริยัง จะรามะ,ภิกขูนัง สิกขาสาชีวะสะมาปันนา, ตัง โน พรัหมะจะริยัง อิมัสสะ้เกวะลัสสะ ทุกขักขันธัสสะ อันตะกิริยายะ สังวัตตะตูติ ฯ(สามเณรสวดพึงลดคำว่า ภิกขูนัง สิกขาสาชีวะสะมาปันนาที่ขีดเส้นใต้ออกเสีย ถ้าคฤหัสถ์สวด ตั้งแต่ อิธะ ตะถาคะโต จนถึงปัญญาเยถาติ แล้วสวดดังนี้ จิระปะรินิพพุตัมปิ ตัง ภะคะวันตังสะระณัง คะตา ธัมมัญจะ ภิกขุสังฆัญจะ ตัสสะ ภะคะวะโตสาสะนัง ยะถาสะติ ยะถาพะลัง มะนะสิกะโรมะ อะนุปะฏิปัชชามะสา สา โน ปะฏิปัตติ อิมัสสะ เกวะลัสสะ ทุกขักขันธัสสะอันตะกิริยายะ สังวัตตะตุ ฯ อนึ่ง ถ้าสตรีสวด เต มะยัง นั้น ให้แปลงเป็น ตา มะยัง บทว่า ปะรินิพพานิโก มีในฉบับ สีหฬ เป็นปะรินิพพายิโก ฉะนี้ทุกแห่ง)ตังขะณิกะปัจจะเวกขะณะวิธี(นำ) หันทะ มะยัง ตังขะณิกะปัจจะเวกขะณะ ปาฐัง ภะณามะ เส ฯ(รับ) ปะฏิสังขา โยนิโส จีวะรัง ปะฏิเสวามิ, ยาวะเทวะ สีตัสสะปะฏิฆาตายะ, อุณหัสสะ ปะฏิฆาตายะ, ฑังสะมะกะสะวาตาตะปะ-สิริงสะปะสัมผัสสานัง ปะฏิฆาตายะ, ยาวะเทวะ หิริโกปินะปะฏิจฉา-ทะนัตถัง ฯปะฏิสังขา โยนิโส ปิณฑะปาตัง ปะฏิเสวามิ, เนวะ ทวายะนะ มะทายะ นะ มัณฑะนาย นะ วิภูสะนายะ, ยาวะเทวะ อิมัสสะกายัสสะ ฐิติยา ยาปะนายะ วิหิงสุปะระติยา พรัหมมะจะริยานุคคะหายะ,อิติ ปุราณัญจะ เวทะนัง ปะฏิหังขามิ นะวัญจะ เวทะนัง นะอุปปาเทสสามิ, ยาตรา จะ เม ภะวัสสะติ อะนะวัชชะตา จะผาสุวิหาโร จาติ ฯปะฏิสังขา โยนิโส เสนาสะนัง ปะฏิเสวามิ, ยาวะเทวะ สีตัสสะปะฏิฆาตายะ, อุณหัสสะ ปะฏิฆาตายะ, ฑังสะมะกะสะวาตาตะปะสิริง-สะปะสัมผัสสานัง ปะฏิฆาตายะ, ยาวะเทวะ อุตุปะริสสะยะวิโนทะนังปะฏิสัลลานารามัตถัง ฯปะฏิสังขา โยนิโส คิลานะปัจจะยะเภสัชชะปะริกขารังปะฏิเสวามิ, ยาวะเทวะ อุปปันนานัง เวยยาพาธิกานัง เวทะนานังปะฏิฆาตายะ, อัพยาปัชฌะปะระมะตายาติ ฯคำแผ่เมตตา อะหัง สุขิโต โหมิ ขอให้ข้าพเจ้าจงเป็นผู้ถึงสุข ท๎วัตติงสาการปาฐะ อะยัง โข เม กาโย กายของเรานี้แล อภิณหปัจจเวกขณปาฐะ ชะราธัมโมมหิ ชะรัง อะนะตีโต (อะนะตีตา) คำในวงเล็บสำหรับผู้หญิงว่า บทพิจารณาสังขาร (หันทะ มะยัง ธัมมะสังเวคะปัจจะเวกขะณะปาฐัง ภะณามะ เส) สัพเพ สังขารา อะนิจจา สัพพปัตติทานคาถา ปุญญัสสิทานิ กะตัสสะ ยานัญญานิ กะตานิ เม, ปัตติทานะคาถา(แผ่บุญแก่ผู้อื่น)(นำ) หันทะ มะยัง ปัตติทานะ คาถา โย ภะณามะ เส ฯ(รับ) ยา เทวะตา สันติ วิหาระวาสินีถูเป ฆะเร โพธิฆะเร ตะหิง ตะหิงตา ธัมมะทาเนนะ ภะวันเต ปูชิตาโสตถิง กะโรนเตธะ วิหาระมัณฑะเลเถรา จะ มัชฌา นะวะกา จะ ภิกขะโวสารามิกา ทานะปะตี อุปาสะกาคามา จะ เทสา นิคะมา จะ อิสสะราสัปปาณะภูตา สุขิตา ภะวันตุ เตชะลาพุชา เยปิ จะ อัณฑะสัมภะวาสังเสทะชาตา อะถะโวปะปาติกานิยยานิกัง ธัมมะวะรัง ปะฏิจจะ เตสัพเพปิ ทุกขัสสะ กะโรนตุ สังขะยัง ฯฐาตุ จิรัง สะตัง ธัมโม ธัมมัทธะรา จะ ปุคคะลาสังโฆ โหตุ สะมัคโค วะ อัตถายะ จะ หิตายะ จะอัมเห รักขะตุ สัมธัมโม สัพเพปิ ธัมมะจาริโนวุฑฒิง สัมปาปุเณยยามะ ธัมเม อะริยัปปะเวทิเต ฯปะสันนา โหนตุ สัพเพปิ ปาณิโน พุทธะสาสะเนสัมมา ธารัง ปะเวจฉันโต กาเล เทโว ปะวัสสะตุวุฑฒิภาวายะ สัตตานัง สะมิทธัง เนตุ เมทะนิงมาตา ปิตา จะ อัตระชัง นิจจัง รักขันติ ปุตตะกังเอวัง ธัมเมนะ ราชาโน ปะชัง รักขันตุ สัพพะทา ฯสามเณรสิกขาบทขัดที่ ๑สัมพุทโธ โลเก อุปปันโน มะหาการุณิโก มุนิธัมมะจักกัง ปะวัตเตตวา โลเก อัปปะฏิวัตติยังโลกัสสะ สังคะหัง กาตุง จะริตวา โลกะจาริกังติวิธัง โลเก สัทธัมมัง สัมมะเทวะ ปะวัตติยังอะนุปุพเพนะ สาวัตถิง ปัตวา เชตะวะเน วะสังสามะเณรานัง นิสสายะ จิตตัง กะถานุสิกขิตุงอะนุญญาสิ ทะสะ สิกขา สามะเณเรหิ สิกขิตุงสามะเณรานัง ทะสังคัง สิกขาปะทัง ภะณามะเส.บทสวดที่ ๑(สิกขาบท ๑๐)อะนุญญาสิ โข ภะคะวา, สามะเณรานัง ทะสะ สิกขาปะทานิเตสุ จะ สามะเณเรหิ สิกขิตุง, ปาณาติปาตา เวระมะณี, อะทินนาทานาเวระมะณี, อะพรัหมะจะริยา เวระมะณี, มุสาวาทา เวระมะณี สุราเมระยะมัชชะปะมาทัฏฐานา เวระมะณี, วิกาละโภชนะนาเวระมะณี,นัจจะคีตะวาทิตะวิสูกะทัสสะนา เวระมะณี, มาลาคันธะวิเลปะนะธา-ระณะมัณฑะนะวิภูสะนัฏฐานา เวระมะณี, อุจจาสะยะนะมะหาสะยะนาเวระมะณี, ชาตะรูปะระชะตะปะฏิคคะหะณา เวระมะณีติบทขัดที่ ๒เตนะ โข ปะนะ สะมะเยนะ สักยะปุตโต ปะนันทะสะสามะเณโร กัณฏะโก นามะ กัณฏะกิง ภิกขุณิง ทุสิญัตวา ตะมัตถัง ภะคะวา ภิกขูนัญเญวะ สันติกาอะนุญญาสิ โข นาเสตุง สามะเณรัง ทะสังคิกังสามะเณรานัง นาสะนะ การะณังคัง ภะณามะ เสบทสวดที่ ๒(นาสะนังคะ ๑๐)อะนุญญาสิ โข ภะคะวา, ทะสะหิ อังเคหิ สะมันนาคะตังสามะเณรัง นาเสตุง, กะตะเมหิ ทะสะหิ, ปาณาติปาตี โหติ, อะทินนาทายี โหติ, อะพรัหมะจารี โหติ, มุสาวาที โหติ, มัชชะปายี โหติ,พุทธัสสะ อะวัณณัง ภาสะติ, ธัมมัสสะ อะวัณณัง ภาสะติ, สังฆัสสะอะวัณณัง ภาสะติ, มิจฉาทิฏฐิโก โหติ, ภิกขุณี ทูสะโก โหติ,อะนุญญาสิ โข ภะคะวา, อิเมหิ ทะสะหิ อังเคหิ สะมันนาคะตังสามะเณรัง นาเสตุนติ.บทขัดที่ ๓เตนะ โข ปะนะ สะมะเยนะ สามะเณรา อะคาระวาภิกขูสุ อัปปะติสสา เจ- วะ อะสะภาคะวุตติกาญัตวา ตะมัตถัง ภะคะเว ภิกขูนัญเญวะ สันติกาอะนุญญาสิ ทัณฑะกัมมัง กาตุง ปัญจังคิกัสสะ จะสามะเณรานัง ทัณฑะกัมมะ การะณังคัง ภะณามะ เส.บทสวดที่ ๓(ทัณฑกรรม ๕)อะนุญญาสิ โข ภะคะวา, ปัญจะหิ อังเคหิ สะมันนาคะตัสสะสามะเณรัสสะ ทัณฑะกัมมัง กาตุง, กะตะเมหิ ปัญจะหิ, ภิกขูนังอะลาภายะ ปะริสักกะติ, ภิกขูนัง อะนัตถายะ ปะริสักกะติ, ภิกขูนังอะนาวาสะยะ ปะริสักกะติ, ภิกขู อักโกสะติ ปะริภาสะติ, ภิกขู ภิกขูหิเภเทติ, อะนุญญาสิ โข ภะคะวา, อิเมหิ ปัญจะหิ อังเคหิ สะมัน-นาคะตัสสะ สามะเณรัสสะ ทัณฑะกัมมัง กาตุนติ.จบทำวัตรเช้า คาถาพระโมคคัลลาน์ดับไฟนรก เถโร โมคคัลลาโน นะระกัตตัง โลหะกุมภีทิสวา อัคคีปัตติ กัมปะติ คาถานี้ ใช้ดับพิษไฟสารพัด หายสิ้น ไม่ร้อน ไม่พอง |
0 comments :
แสดงความคิดเห็น
หมายเหตุ: มีเพียงสมาชิกของบล็อกนี้เท่านั้นที่สามารถแสดงความคิดเห็น